آرایشی و زیبایی, سبک زندگی, مراقبت و سلامتی, وبلاگ

نکات طلایی برای خرید یک سشوار مناسب

نکات طلایی برای خرید یک سشوار مناسب

نکات طلایی برای خرید یک سشوار مناسب

اگر بدنبال خرید یک سشوار هستید، بهتر است به دنبال بهترین جنس های موجود در بازار باشید چون استفاده در طول چند سال از سشوار نوعی تصمیم بلند مدت برای شما محسوب خواهد شد  سال ها با موی شما در ارتباط است و باید با کمی دقت بیشتر با کیفیت  ترین سشوار را خریداری کنید.

نکات طلایی برای خرید یک سشوار مناسب

همیشه این نکته را به خاطر بسپارید که ، موی سر شما یکتا و منحصر به فرد است؛ پس در نتیجه باید سشواری را بخرید که بهترین حالت را به موی خود بدهید.

حال چه موهایتان دارای فرهای کاملا طبیعی باشد و یا چه موهایتان به حالت صاف باشد، در هر کدام از این حالت ها باید شسوار مخصوص به موی خود را بخرید.

گروه تحقیقات فروشگاه اف بی کالا شما را راهنمایی می کند تا باتوجه به مدل موهای خود بهترین نوع سشوار رابخرید.پس از موارد ذیل هر کدام از موها را که دارید ، ویژگی موی خود بدانید تا بتوانید سشوار مناسب را پیدا کرده و بخرید.

نکات طلایی برای خرید یک سشوار مناسب

موهای فر

اگر موهای شما فر است، سشوار با فناوری یونی یا تورمالین به کاهش استاتیک مو (ساکن بودن مو) و در نتیجه جلوگیری از وز شدن کمک می‌کند.

خوب است بدانید مالش دو سطح به یکدیگر موجب از دست دادن الکترون و ایجاد بار مثبت در یکی و به دست آوردن الکترون و ایجاد بار منفی در دیگری است و انجام این فرآیند، موجب ایجاد الکتریسیته‌ی ساکن می‌شود.

برای آنکه ارتباط آن با موهای خود را دریابید، بدانید که موهای شما در حال انتقال الکترون به جسمی که به آن کشیده می‌شود، فقط بار مثبت دارد. در این حالت، مقاومت رشته‌ها در برابر یکدیگر شروع می‌شود و موها به سمت بالا می‌رود. در این حالت است که سشوار یونی می‌تواند از بروز حالت استاتیک جلوگیری کند.

موهای نازک و با ضخامت ریز

برای جلوگیری از خشک شدن بیش از حد، حرارت سشوار را روی درجه‌ی کم تنظیم کنید. موهای نازک چنانچه در معرض گرمای زیاد باشند، آسیب خواهند دید. بنابراین سشوار سرامیکی می‌تواند برای موهای نازک یا ریز شما مناسب باشد تا با توزیع یکنواخت گرما، از موهایتان مراقبت کند.

موهای درشت و ضخیم

اگر موهای شما ضخیم است باید اطمینان حاصل کنید رطوبت آن به طور کامل از بین برود. سشوار را روی حرارت زیاد قرار دهید و با متصل کردن سری‌های متمرکز که در ادامه‌ی راهنمای خرید سشوار توضیح داده می‌شود، موها را خشک کنید. برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد، سشوار را به طور مداوم در حال حرکت نگه دارید.

موهای کدر

برای شما ، با سشوار دارای فناوری تهویه‌ی یونی و تورمالین، براق بودن و درخشندگی را به موهای بی روح و کدر خود اضافه کنید. با استفاده از این فناوری می‌توانید از کوتیکول موها مراقبت و از خشن و زبر و خشک شدن موهایتان جلوگیری کنید. شاید برایتان سوال پیش بیاید کوتیکول چیست؟

بیرونی‌ترین بخش ساقه‌ی مو، کوتیکول نام دارد. این که وضعیت کلی موی شما در چه سطحی ارزیابی شود، بستگی زیادی به وضعیت کوتیکول آن دارد.

موهای خشک یا آسیب دیده
اگر موهای شما خشک و آسیب دیده است پیش از به کار گرفتن حرارت سشوار، خودتان دست به کار شوید و با حوله به آرامی آن‌ها را خشک کنید. سپس سشوار را بر روی حرارت کم قرار دداده و شروع به خشک کردن موها نمایید.

یادتان نرود مدام سشوار را حرکت دهید تا گرما در یک منطقه متمرکز نشود. اگر خشک شدن بیش از حد طولانی شد، جریان هوا را به جای گرما افزایش دهید تا از آسیب بیشتر جلوگیری کنید. سشوار سرامیکی گزینه‌ی بسیار خوبی است زیرا دمای یکنواختی را فراهم می‌کند.

 

بهترین دستگاه های آبمیوه گیری منتخب توسط کاربران در تحقیقات از سال 93 تا 99

سوئیچ‌ها

سوئیچ‌ها در سشوارها به دو حالت کشویی و سوپاپ انگشتی طراحی می‌شود. سوئیچ کشویی بر روی دسته‌ی سشوار تعبیه شده است و تقریبا استفاده از آن‌ سخت است. استفاده از سوئیچ‌های سوپاپ انگشتی، راحت است اما احتمال تصادفی فعال شدن را دارد. هنگام خرید سشوار به سوئیچ‌ها دقت کنید و بنابر سهولت استفاده، انتخاب خود را انجام دهید.

خنک‌کننده‌ی موتور

روی برخی از سشوارها دکمه‌ای قرار دارد که روی آن عکس برف یا بلور وجود دارد. این دکمه برای آن است که هنگام اتمام کارتان با سشوار و خاموش کردن آن، دکمه را فشار دهید تا موتور با هوای داخل آن سرد شود.

فیلتر هوا

شبکه‌ی توری که معمولا از جنس پلاستیک و استیل است و پشت موتور تعبیه شده، از ورود اجسام به داخل سشوار جلوگیری می‌کند.

مکش هوا توسط موتور باعث جذب گرد و غبار و اجسام سبک می‌شود و فیلتر سشوار از بروز این مشکل جلوگیری می‌کند. در اکثر مدل‌های سشوار، امکان جداسازی فیلتر جهت شست‌وشو و تمیزکاری وجود دارد.

نکات طلایی برای خرید یک سشوار مناسب

جنس بدنه سشوار

لوله‌ی خروجی سشوار هنگام روشن بودن آن خیلی داغ می‌شود. جنس لوله‌ی خارجی، پلاستیک یا استیل است. اگر از جنس پلاستیک باشد، حرارت زیاد آن را ذوب می‌کند و سشوار خراب می‌شود و اگر از جنس استیل باشد، گرمای درون سشوار زیاد می‌شود و به قطعات داخلی آسیب می‌رساند.

نکته مهم :

تیم اف بی کالا پس از سال ها تحقیق ، به شما توصیه می کند ، برای خرید سشوار ، سشواری از جنس پلاستیک‌های مقاوم برای بدنه را انتخاب کنید.

اما یادتان باشد، سشوار را برای مدت زیادی روشن نگذارید و اگر قصد استفاده‌ی زیاد در بازه‌ی زمانی کوتاه دارید، فواصل زمانی برای خنک شدن را در نظر بگیرید.

المنت سشوار

شاید شنیدن نام المنت در سشوار برای شما عجیب به نظر برسد اما المنت نقش مهمی را در سشوار ایفا می‌کند. به این صورت که جریان برق از المنت عبور کرده و طی این فرآیند، گرما تولید می‌شود. جنس المنت‌هایی که در سشوار تعبیه شده، نیکل و سرامیک است. نوع جدید سشوارها دارای المنت سرامیکی هستند که بر سلامت مو و عملکرد سشوار تاثیرگذارند.

وجود المنت‌های سرامیکی باعث می‌شود موهای شما علاوه بر آنکه از بیرون خشک می‌شود از درون هم خشک شود. برای همین است که خشک کردن سریع‌تر و در نتیجه سشوار کمتر داغ می‌شود و عمر سشوار افزایش خواهد یافت.

در کنار تمام مزایایی که المنت‌های سرامیکی برای شما به ارمغان می‌آورد حواستان باشد که این نوع المنت‌ها شکننده هستند و باید مراقب باشید سشوار از دست شما نیافتد.

کنستانتره

تسریع جریان هوا به عهده‌ی کنسانتره است و خشک کردن موضعی و حالت دادن به مو را امکان‌پذیر می‌کند.

اشعه‌ی ماوراءبنفش
از طریق اشعه‌ی ماوراءبنفش، جریان هوا پخش شده و موهای زبر نمی‌سوزد. علاوه بر این گرما به سمت ریشه‌ها هدایت می‌شود تا حجم مو افزایش یابد.

امکانات جانبی سشوار

اگر به دنبال تنوع هستید و دوست دارید مدل‌های متنوع را بر روی موهای خود پیاده‌سازی کنید، به امکانات جانبی سشواری که قصد خرید آن را دارید، توجه کنید. سری‌های متنوع از آن دسته امکاناتی است که قابلیت تنوع را ایجاد می‌کند. برای مثال سری دیسپانسر، پاسخگوی علاقه‌ی شما به مدل‌های مختلف مو هست.

راهنمای خرید سشوار برای موهای فر
اگر موهای فر دارید، سشوار مجهز به سر دیفیوزر برای شما انتخاب مناسبی است. سر دیفیوزر، قطعه‌ای دایره‌ای شکل است که بر روی سشوار نصب می‌شود و باعث کاهش شدت باد می‌شود و حرارت به صورت ملایم بین موها جریان می‌یابد.

نکات طلایی برای خرید یک سشوار مناسب

شما می‌توانید هر موقع تمایل داشتید این قطعه را نصب کنید تا علاوه بر آنکه موهای فر خود را خشک می‌کنید، حالت طبیعی و زیبایی آن را حفظ کرده و مجبور نباشید متوسل به محصولات نگهداری و حالت‌دهی موها مثل ژل، موس و… شوید.

نکات طلایی برای خرید یک سشوار مناسب

نکات طلایی برای خرید یک سشوار مناسب

سشوار فوما مدل 1986
سشوار فوما مدل FU-1985

سشواری با سری متمرکز بخرید اگر …

اگر سشواری که قصد خرید آن را دارید، سری متمرکزی دارد که هر موقع بخواهید به راحتی آن را وصل می‌کنید، دست به انتخاب درستی زده‌اید. سری متمرکز سشوار به شما کمک می‌کند حرارت گرم را روی قسمتی از مو متمرکز کنید. سری متمرکز را خیلی به موهایتان نزدیک نکنید چون آن‌ها را می‌سوزاند.

روش استفاده‌ی درست از سری متمرکز سشوار آن است که سری را به سمت پایین روی موها نگه دارید. برای آنکه موهای شما صاف خشک شود، کافی است برسی گرد را بردارید، قسمتی باریک از مو را دور برس بپیچید، سر متمرکز سشوار را نزدیک آن قرار دهید و برس را به صورت آهسته به سمت پایین بکشید؛ حالا موهای شما صاف است.

سری شانه سشوار مانند سری متمرکز و دیفیوزر، به راحتی بر روی سشوار نصب می‌شود و هر گاه بخواهید می‌توانید آن را جدا کنید. موهای فر و ضخیم شما با استفاده از سری شانه‌ی سشوار، حالت طبیعی خود را حفظ می‌کند.

نکات طلایی برای خرید یک سشوار مناسب

سری‌های دیگری که در راهنمای خرید سشوار به آن‌ها اشاره شد، مثل سری متمرکز و ماساژور، کار را برای شما راحت و لذت‌بخش خواهد کرد. حلقه‌ی آویز و بلندی سیم هم، نکات مهمی است که نباید از آن غافل شوید. حلقه‌ی آویز به شما کمک می‌کند بتوانید سشوار را روی دیوار آویزان کنید.

معرفی بهترین برندها در راهنمای خرید سشوار

سایر مطالب وبلاگ اف بی کالا

جدول محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *