سبک زندگی, وبلاگ

مقاله جامع انواع آن خودنویس و انواع آن

مقاله جامع انواع آن خودنویس و انواع آن خودکار خودنویس روان نویس یوروپن اصلی

خودنویس چیست؟

همانطور که می دانید ، خودنویس از خاص ترین و شیک ترین نوشت افزار است. نوشت افزاری که در طول زمان تغییرات بسیاری به خود دیده و در نهایت به یکی از محبوب ترین اقلام نوشتاری تبدیل شده است.

خودنویس های امروزی عمدتا از یک بدنه و یک مخزن جوهر تشکیل می شوند. این مخزن ها یا به صورت دستی پر می شوند و یا به وسیله پیستون تزریقی از جوهر.

همچنین مخزن های خودنویس ها به صورت آماده هم وجود دارند و میتوان در صورت تمام شدن جوهر آن، فشنگ های پر شده را خریداری و جایگزین فشنگ قبلی کرد. برای نوشتن با این ابزار نیاز نیست که فشاری به آن وارد شود و به راحتی می توان نوشت. جوهر توسط قلم از مخزن به نوک می رسد و بعد به روی کاغذ منتقل می شود.

اجزای مختلف خودنویس و سایز های آن

خودنویس از چند قسمت ساخته می شود و اجزای مختلفی دارد. یکی از اجزای این ابزار در پوش آن است که از اجزای مهم به شمار می رود و اگر نباشد جوهر آن خشک می شود و در این صورت باید دوباره آن را شارژ کرد. سرقلم یکی دیگر از اجزای خودنویس است که در سایز ها و اندازه های مختلفی وجود دارد که به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم: در بازار اکثر خودنویس هایی که به فروش می رسند نوک M دارند. این سایز یکی از سایز های معمول است که بیشتر افراد به راحتی می توانند با آن خط بنویسند اما سایز های دیگری هم وجود دارد که با توجه به علاقه و خواست افراد تولید می شوند. سایز EF یکی دیگر از سایز های نوک این وسیله است برای افرادی که به باریک نوشتن علاقه دارند. عرض نوشتاری این سایز حدود 4/0 میلی متر است و خیلی باریک. سایز M که قبلا هم توضیح داده شد سایز متوسط برای نوشتن است و نوشتن با این سایز هم راحت تر است. بیشتر شرکت های تولیدی که خودنویس تولید می کنند، عمده ی آن ها را های لوکس خود را در سایز M تولید می کنند که عرض نوشتاری این سایز حدود 8/0 میلی متر است. برای افرادی که به نوشتن با قطر پهن علاقه و عادت دارند، سایز B مناسب است و عرض نوشتاری این سایز هم 10/0 میلی متر است. سایز های BB، OM، BBB هم از خاص ترین سایز های این نوشت افزار است. راحتی چپ دست ها هم در نوشتن با این نوشت افزار در نظر گرفته شده است و خودنویس هایی با نوک LH تولید می شود که نوک این سایز کمی شیب دارد تا نوشتن برای چپ دست ها راحت باشد.

لوکس ترین خودنویس های اصلی همراه ضمانت نامه اصالت

قسمت دیگر این ابزار مهم بدنه ی اصلی آن است و انواع مختلفی دارد. در خرید خودنویس باید به بدنه ی آن نیز توجه داشت زیرا اندازه های آن در نوشتن تاثیر دارد و بهتر است که حد معمول آن انتخاب شود یعنی نه بزرگتر باشد نه کوچکتر. مخزن جوهر و جوهر از قسمت های اصلی یک خودنویس است و تنوع در این قسمت زیاد است چرا که در اینجا با رنگ ها سر و کار داریم که دارای رنگ های تیره، روشن، مات و… هستند. زغال خودنویس نیز قسمتی است که نوک آن را به مخرن جوهر وصل می کند. با جریان یافتن جوهر از مجراهای خودنویس به نوک قلم به همان اندازه هم هوا وارد مخزن جوهر می شود که زغال میزان هوا را کنترل می کند.

تاریخچه ی خودنویس

اولین قلم مخزن دار یا همان خودنویس به شکل امروزی آن در قرن دهم میلادی به دستور خلیفه مصر ساخته شد. این خلیفه می خواست قلمی داشته باشد که نیازی به آغشته کردن آن به جوهر نباشد و جوهر آن در خود قلم نگه داشته شود. طی گذشت سال ها انواع مختلفی از آن با شکل های متنوع ساخته شدند تا اینکه به شکل امروزی درآمدند و امروزه نیز طرفداران زیادی دارد و دارای جذابیت است. اگر خط خوبی دارید و می خواهید که نوشته های شما نیز جلوه ی زیبایی داشته باشد، می توانید از خودنویس استفاده کنید. این وسیله به عنوان یک هدیه قیمتی و ارزشمند نیز به شمار می آید. می توانید به افراد مورد علاقه تان این وسیله را هدیه دهید تا به عنوان یک یادگاری نزد آن ها باقی بماند چرا که جوهر آن ها قابل تمدید است و بعد از تمام شدن، شارژ می شوند و خودنویس مانند خودکار بعد از تمام شدن جوهر، دور انداخته نمی شود.
به طور خلاصه می توان گفت که این وسیله یکی از ابزار های لوکس در لوازم التحریر است. برای زیبایی میز کار نیز بیشتر افراد این وسیله را تهیه می کنند. این نوشت افزار در سایز ها و طرح های مختلف تولید می شود و در فروشگاه های لوازم التحریر و کادویی عرضه می شود.

سایزبندی نوک خودنویس

نوک خودنویس در سایز های مختلف و برای کاربری های مختلف تهیه می شود. بعضی از کارخانه های قلم سازی همه سایز های نوک را تولید می کنند و بعضی دیگر فقط سایز های پر استفاده را تولید و عرضه می نمایند.

سایزبندی نوک خودنویس

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

به لطف خداوند متعال ، امروز ، فروشگاه اف بی کالا ، با فروش انواع لوازم التحریر به یکی از فروشگاه های معتبر تبدیل شده است و شما عزیزان نیز می توانید نوشت افزار های خود را از این فروشگاه تهیه کنید. فروشگاه اتود دارای انواع خودنویس ها با برندها و طرح های مختلف است که می توانید با وارد شدن به سایت www.fbkala.com آن ها را مشاهده کنید و مارک و طرح دلخواهتان را سفارش دهید. این امکان نیز برای مشتریان فروشگاه اف بی کالا وجود دارد که لوازم خود را به صورت اینترنتی سفارش دهند تا در سریع ترین زمان ممکن آن ها را تحویل بگیرند. اگر می خواهید اطلاعات زیادی درباره این ابزار، تاریخچه آن و همچنین نوشت افزار های دیگر به دست آورید با کلیک کردن در اینجا می توانید اطلاعات لازم را به دست آورید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *