آموزشی

آموزش روغن کاری دستگاه های کاغذ خرد کن صنعتی

آموزش روغن کاری دستگاه های کاغذ خرد کن صنعتی

نمایندگی انحصاری کاغذ ، هارد ، زونکن و سایر دستگاه های خرد کننده ، شرکت “مهر”  و شرکت “اف بی”

ما در اف بی کالا ، نمایندگی انحصاری شرکت های کاغذ خردکن مهر و اف بی در زمینه : فروش ، تعمیر ، سرویس ، نگهداری و خدمات پس از فروش انواع کاغذ خرد کن ، هارد خرد کن ، زونکن خرد کن و … را داریم.

پس با خیالی راحت کاغذ خرد کن ، زونکن خردکن و هارد خرد کن خود را بدون واسطه و به قیمت درب کاخانه خرید کنید.

در نتهای مقاله می توانید برخی از این دستگاه ها را مشاهده نمایید.برای دیدن همه محصولات شرکت های مهر و اف بی  رو دکمه ذیل کلیک نمایید.

کاغذ خردکن / زونکن خرد کن / هارد خرد کن های پیش نهادی اف بی کالا

به دلیل اینکه این نوع دستگاه حجم زیادی از اسناد را از بین می ‌برد بهتر است هر روز یا خیلی سریع آن را روغن کاری کنید، کاغذهای خرد شده دارای ذراتی هستند که در قسمت های گوناگون دستگاه قرار می‌گیرند و در صورتی که برداشته نشوند.

باعث آسیب‌دیدگی سایر قطعات دستگاه می ‌شود، روغن کاری این دستگاه موجب می‌شود که قسمت‌های گوناگون دستگاه تمیز شود و عملکرد روان تری داشته باشد همچنین ماندگاری آن افزایش پیدا کند.

در صورتی که می خواهید دستگاه را روغن کاری کنید، ابتدا نیاز به یک برگه کاغذ دارید و آن را باید روی یک سطح بدون برآمدگی قرار دهید.

روغن مربوطه را روی کاغذ به شکل زیگزاگ بریزید، سپس دستگاه را روشن کنید و برگ را داخل مخزن دستگاه قرار بدهید این باعث می شود که تمامی قطعات دستگاه روان شوند.

پس از انجام مراحل فوق چندین کاغذ خشک را داخل دستگاه بریزید تا اضافی چربی را پاک کند.

اجزای تشکیل دهنده کاغذ خرد کن صنعتی


سنسور شناسایی:

سنسور شناسایی یکی از اجزای مهم کاغذ خرد کن می باشد، اگر این نوع قطعه دچار آسیب شده باشد دستگاه هنگام وارد شدن کاغذ کار نمی کند.

سنسور شناسایی سی دی:

سنسور شناسایی سی دی در جایگاه قرارگیری سی دی نصب شده است و وظیفه آن انتقال اطلاعات به برد است، در صورتی که این قطعه دچار آسیب شده باشد دستگاه با وارد شدن سی دی روشن نمی شود.

شانه کاغذ پاکن:

یکی دیگر از قطعات دستگاه کاغذ خرد کن شانه کاغذ پاکن می باشد، در صورتی که بیش از اندازه استاندارد مدارک و اسناد در محفظه دستگاه قرار بدهید باعث شکستن شانه می شود و تیغه صدمه می بیند‌.

تیغه خردکن:

تیغه خردکن جزء قطعات بسیار مهم و اصلی دستگاه می باشد، این قطعه کاغذ ها و سند ها را خرد می کند و در صورتی که دچار آسیب شود باعث آسیب به گیربکس خواهد شد.

چرخ‌دنده‌ها:

تعدادی از چرخ‌دنده‌ها، بوش و محور گیربکس را تشکیل می ‌دهند، این قطعه باعث می‌شود که تیغه عملکرد خود را شروع کند.

یکی از رایج ترین آسیب دیدگی های دستگاه کاغذ خردکن مربوط به چرخ دنده و گیربکس است، برای پیشگیری از این مشکل باید موقع قرار دادن اسناد و مدارک توجه کنید که هیچگونه جسم تیزی مانند منگنه در آن ها وجود نداشته باشد.

موتور:

موتور جزء قطعاتی است که دستگاه با کمک آن عملکرد خود را شروع می کند، جریان های ولتاژ برق و نیروی بیش از اندازه به دستگاه موجب سوختگی این قطعه می‌شود، تعمیر دستگاه کاغذ خرد کنی موتور به علت نیروی زیاد و ولتاژهای کم یا زیاد برق است.

بنابراین برای ماندگاری این قطعه از کار کردن همیشگی و پشت سر هم دستگاه خودداری کنید به گونه ای که بعد از هر بار کارکرد به دستگاه استراحت بدهید.

در انتها از تمامی دوستانی که این مقاله را مطالعه نمودند متشکرم.

1 دیدگاه در “آموزش روغن کاری دستگاه های کاغذ خرد کن صنعتی

  1. حسن ربانی گفت:

    خیلی هم خوب.لطفا در خصوص سرویس و نگهداری کاغذ خرد کن ها بیستر مطلب بزارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *