آموزشی

بلاگ تخصصی اف بی

کاغذ خردکن

دستگاه کاغذ خرد کن یا امحائ اسناد (shredder) یک دستگاه مکانیکی مورد استفاده برای برش کاغذ و اسناد از جمله لوح های فشرده و کارتهای اعتباری به قطعات کوچک و غیر قابل استفاده است.

به طور معمول کاغذ خرد کن اسناد کاغذی وغیره را بصورت نوار و یا ذرات ریز تبدیل می نماید.

سازمان های دولتی، شرکت ها، و افراد خصوصی استفاده کننده گان از دستگاه کاغذ خرد کن هستند.

کاغذ خرد کن به منظور نابود کردن اسناد و مدارک خصوصی یا محرمانه ساخته شده است.

کارشناسان حریم شخصی اغلب به کاربران توصیه می کنند که ،تمامی اسناد خصوصی، اداری ،اسناد مالیاتی، کارت اعتباری، لوح های فشرده حاوی عکس و اطلاعات و اظهارات حساب بانکی و موارد دیگر که می توانند توسط افراد ناباب مورد استفاده قرار گیرند  را برای جلوگیری از ارتکاب به تقلب یا سرقت هویت پس از استفاده توسط دستگاه کاغذ خرد کن ( امحائ اسنادبه صورت خرد شده و غیر فابل استفاده در آورده و سپس به زباله دانی ارسال کنند)

بصورت خرد شده و غیر قابل استفاده در آورده و سپس به زباله دانی ارسال کنند.

محافظت ازاسناد و اموال مهم و محرمانه یا غیرقابل استفاده در برابرافراد ناباب وجاسوس های شرکت های بزرگ کار دشواری است خصوصا جلوگیری از ارتکاب به تقلب یا سرقت هویت که کار چندان آسانی به نظر نمی رسد.هرساله ،این جرایم تلفات شگرف مالی و روحی فراوانی هم به مردم و هم به تجارت و اقتصاد وارد می کند. بهترین روش برای جلوگیری از سوءاستفاده کردن از اسناد مهم اما غیرقابل کاربرد ، استفاده از کاغذخردکن می باشد .

کاغذ خرد کن به طور معمول دستگاهی است برای خرد کردن کاغذ ،فلاپی ،سی دی ،دی وی دی ،کارت اعتباری و سایر اسناد حساس و محرمانه اما غیرقابل استفاده .مصرف کنندگان این دستگاه سازمان های دولتی، شرکت ها، و افراد خصوصی هستند.کارشناسان حریم شخصی اغلب به منظور جلوگیری از ارتکاب جرم به کاربران توصیه می کنند که کاغذ ها و اسناد مهم خود را از طریق این دستگاه خرد و غیر قابل استفاده کرده و سپس به دستگاه زباله دانی ارسال کنند. عمده ترین کاربرد این دستگاه خردکردن است که اسناد را به هرطریقی که مورد پسند باشند مانند اریب،نواری ،پودری و …. خرد و غیر قابل استفاده میکند.

درهنگام خرید کارتریج به چه نکاتی توجه کنیم :

هنگام خرید پرینتر قبل از هر جست وجویی به جوهر مصرفی آن توجه کنید . در واقع انتخاب یک جوهر مناسب به مراتب از انتخاب دستگاه پرینتر مهم تر است .

1 – به طور کلی جوهر سیاه رنگ کاتریج به صرفه تر از تشابه رنگی آن است . قبل از هر اقدامی برای خرید مواد مصرفی آن را بررسی کنید . چون ممکن است کاتریج شما سیاه و سفید باشد در این صورت مقدار قابل توجهی از هزینه خرید را صرفه جویی می کنید .

2 – اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به حفاظت از محیط زیست اهمیت می دهید کاتریج جوهر های قابل بازیافت به شما توصیه می شود که هم حافظ محیط زیست بوده و هم تهیه آنها راحت تر است .

3 – یکی از نکات مهم در هنگام خرید جوهر این است که از سازگاری آن با پرینتر مطمئن شوید، زیرا کاتریج های جوهرها براساس مدل پرینتر و کارخانه سازنده طراحی می شود و روی جلد آنها قابل رویت است . بنابراین در موقع خرید مدل و مارک کارخانه سازنده پرینتر خود را با مشخصات نوشته شده بر جلد کاتریج مطابقت دهید .

4 – بعضی جوهر ها بسیار گران بوده و با بررسی کامل بازار پرینتر درمی یابید که قیمت خرید کاتریج جوهر پرینترتان با خرید یک مدل جدید پرینتر به همراه جوهر اختلاف کمی دارد . در این صورت اقتصادی ترین راه آن است که پرینتر خود را عوض کنید .

5 – اکثر جوهرها برای کسب رضایت مشتری دارای ضمانت نامه کارخانه سازنده هستند و تنها راه برای حفظ ضمانت نامه نگه داشتن برگه اصلی خرید، بسته کاتریج و اطلاعات ضمانت نامه است .

اگر جوهر با کیفیت دلخواه تان کار نکند اکثر کارخانه ها ملزم به تعویض و یا برگرداندن کل مبلغ به شما هستند .

توصیه می شود مواد مصرفی را فقط از نمایندگی رسمی  و یا منابع مطمئن با هولوگرام خریداری نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *